Vyriškumo ir moteriškumo konstravimas žiniasklaidoje (su I. Žymančiūte ir L. Januškevičiūte)

Net neabejoju, kad ir tau pažįstamas jausmas, kai stebi reklamą ir matai kaip yra maitinami visuomenėje susiformavę stereotipai ir ypatingai lyčių stereotipai. Lyg ir svetimos gėdos jausmas, bet tuo pačiu lyg ir suvoki, jog ne itin ką gali pakeisti.

Šis podkastas buvo skirtas žiniasklaidai, nors tiesą pasakius, daugiausiai dėmesio skyrėme reklamai, taip jau gavosi, kad daugiausiai tokių maitinamų konstruojamų prisiminėme būtent reklamose. Ir į laidą pasikviečiau ne žiniasklaidos atstovus, kaip tik man šį kartą norėjosi pasikalbėti su tais žmonėmis, kurie įdeda daug darbo, kad kovotų su lyčių stereotipais ir, apskritai bet kokiais stereotipais, susiformavusiais visuomenėje. Kodėl? Todėl, kad norėjau į šią temą pažvelgti iš šono, kaip problemą mato kiti. Todėl į podkastą pasikviečiau dvi koleges iš Įvairovės ir edukacijos namų – Lina Januškevičiūtę ir Inetą Žymančiūtę. Labiausiai man įstrigusi mintis, po to, kai apkalbėjome influencerių daromą įtaką buvo ta, kurią išsakėme visos trys, vos ne choru: „Kad ir kaip bebūtų konstruojamos klišės žiniasklaidoje, visada prisimink, kad tu esi pakankama/s“.

Ši laida man apskritai labai patiko, nes su Lina ir Ineta pavyko į reklamoje ir apskritai žiniasklaidoje konstruojamas klišes pasižiūrėti per humorą. Net neabejoju, kad ir tu pamatęs ar pamačiusi reklamą vieną ar kitą, esi šyptelėjęs ar šyptelėjusi. Apskritai, šioje laidoje diskutavome apie tobulo kūno, tobulų plaukų, tobulos odos reklamą ir kaip tai veikia mus visus.

Tikiu, kad po šios tinklalaidės į reklamoje/žiniasklaidoje ir influencerių rodomą reklamą žvelgsi kritiškiau, gal net imsi kvestionuoti tam tikrus dalykus. Tad gero klausymo!

Marija Serbintaitė

Lyčių studijos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *